Rawatan kuku Kulat - Apa yang Anda Perlu Tahu

Rawatan kuku Kulat - Apa yang Anda Perlu Tahu

Anggaran lebih daripada tiga puluh juta di Amerika Syarikat mengalami kulat kuku. Keadaan ini perlu dirawat dengan segera kerana jika ia tidak dirawat, ia boleh menjadi lebih buruk dan menyebabkan rasa sakit begitu banyak dan bahaya. Anda boleh mencari pelbagai jenis produk rawatan kulat kuku di pasaran hari ini tetapi menyedari hakikat bahawa kebanyakan ubat-ubatan ke kaunter boleh menyebabkan kesan sampingan seperti kebimbangan perut, ruam dan juga masalah hati. Selain daripada kesan sampingan yang berbahaya, ubat-ubatan juga boleh mahal dan biasanya menghasilkan keputusan akhir miskin selepas beberapa bulan penggunaan.

Ia adalah disyorkan untuk mencari rawatan kulat kuku semula jadi yang boleh menyembuhkan jangkitan tanpa perlu bimbang tentang kesan-kesan sampingan yang berbahaya. Walau bagaimanapun, pastikan untuk berunding dengan doktor anda sebelum memilih rawatan yang sesuai terutamanya jika jangkitan kulat kuku anda adalah teruk.

Perkara yang baik tentang ubat semula jadi adalah bahawa mereka tidak mempunyai kesan sampingan dan lebih murah berbanding ubat-ubatan ke kaunter. Di samping itu, ubat-ubatan ini semula jadi menghasilkan hasil yang hebat.

Yang berkesan rawatan kulat kuku adalah epal sider cuka, yang dikenali untuk menjadi berkesan dalam masalah kesihatan walaupun pada masa lalu. Cuka mempunyai ciri-ciri anti-kulat dan banyak orang mengalami kejayaan menggunakan cuka epal dalam merawat penyakit ini.

Satu sudu teh cuka epal cider dicampur dengan segelas air suam mesti digunakan di kawasan yang terjejas dua hingga tiga kali sehari. Ia juga disyorkan untuk menambah cuka dalam air apabila mencuci kasut atau sarung kaki untuk membunuh kulat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar