Mencegah Selesema Babi Menggunakan selamat, semula jadi, Kaedah yang Terbukti

Mencegah Selesema Babi Menggunakan selamat, semula jadi, Kaedah yang Terbukti

Adakah mungkin untuk mencegah selesema babi tidak menjangkiti anda apabila, di seluruh dunia, pihak berkuasa kesihatan awam yang berjaga-jaga yang tinggi terhadap ancaman wabak selesema babi global kerana saya menulis ini. Jika anda tertanya-tanya apa yang anda boleh lakukan untuk melindungi diri sendiri, dan keluarga anda, anda akan mahu membaca artikel ini dengan berhati-hati.

Dua puluh orang telah meninggal dunia di Mexico daripada "virus babi Influenza A H1N1", strain baru yang tidak pernah dilihat sebelum ini. Untuk beberapa waktu saintis telah meramalkan virus selesema baru yang boleh menyebabkan wabak global, dan pihak berkuasa sudah mencadangkan bahawa ini adalah virus yang dinanti-nantikan baru yang akan menyebabkannya.

Pihak berkuasa kesihatan memberi tumpuan kepada yang mengandungi wabak ini dengan farmaseutikal disasarkan. Ujian awal menunjukkan bahawa virus tertentu ini adalah sensitif kepada dua ubat antiviral, Tamiflu dan Relenza, yang beberapa negara telah dikumpul stok untuk hanya seperti kecemasan.

Selain itu, mungkin ada panggilan untuk vaksinasi besar-besaran untuk membendung penyebaran penyakit ini, kerana terdapat pada tahun 1976. Pada tahun itu Jawatankuasa Penasihat Amalan Imunisasi Amerika Syarikat Perkhidmatan Kesihatan Awam disyorkan vaksin seluruh penduduk untuk mencegah wabak.

Walau bagaimanapun, vaksinasi menimbulkan ancaman besar kerana ia mengandungi bahan-bahan toksik, termasuk formaldehid. Senarai kesan sampingan yang mungkin juga boleh termasuk kematian. Malah, pada tahun 1976, pengeluar vaksin menegaskan bahawa kerajaan persekutuan membayar ganti rugi kepada mereka terhadap tuntutan daripada kesan sampingan, sebagai keperluan untuk melepaskan vaksin. Anda mungkin tertanya-tanya mengapa mereka berbuat demikian jika vaksin yang selamat? Menurut Marc Siegel MD, Profesor Madya perubatan di Pusat Perubatan NYU Langone, program vaksinasi 1976 mungkin membawa kepada hampir 1,000 kes menaik lumpuh (Guillain Barre Syndrome).

Ia tidak hairanlah bahawa lebih ramai orang telah menjadi curiga vaksin itu, walaupun amaran buruk daripada kerajaan bahawa mereka adalah perlu untuk melindungi kita. Kami akan kembali kepada mungkin "motif tersembunyi" untuk amaran itu dalam seketika.

Kebimbangan pertama adalah sama ada terdapat apa-apa yang anda boleh lakukan untuk selamat melindungi diri sendiri, dan orang yang anda sayangi, dari ancaman virus yang tidak dapat dielakkan, tanpa perlu vaksin yang boleh dipersoalkan? Adakah terdapat cara semula jadi untuk mengukuhkan pertahanan badan anda terhadap kedua-dua diketahui dan tidak diketahui virus, termasuk selesema babi terkini?

Kebanyakan orang tidak sedar bahawa, lama sebelum era moden farmaseutikal dipatenkan, bahan-bahan semula jadi telah digunakan untuk memerangi wabak influenza. Sebagai contoh, dalam pandemik influenza di seluruh dunia 1918-1920, dua pakar perubatan tentera British, Oliver dan Cantab, telah merawat askar Gurkha India. Mereka mengalami satu kadar kematian 80% di kalangan tentera yang dibangunkan pneumonia. Dalam keadaan terdesak, mereka ditadbir campuran intravena hidrogen peroksida dan melaporkan pengurangan lebih daripada 50% dalam kematian.

Malah, hidrogen peroksida adalah begitu berkesan dalam memberi virus "noninfectious" bahawa permohonan paten AS baru-baru ini memfailkan "kaedah untuk menghasilkan komposisi vaksin yang mengandungi patogen yang diberikan noninfectious oleh pendedahan kepada hidrogen peroksida. Kaedah yang dinyatakan di sini adalah sesuai untuk penyediaan vaksin untuk pelbagai patogen, termasuk virus, bakteria dan parasit. " Menariknya, hidrogen peroksida menggantikan kini digunakan bahan, formaldehid, dalam proses ini. (Lihat USPTO Permohonan #: 20070031451. Tajuk: inactivating patogen dengan hidrogen peroksida untuk pengeluaran vaksin)

Jika anda tertanya-tanya mengapa hidrogen peroksida, yang sedia ada untuk kos sedikit, tidak digunakan dalam memerangi virus moden, anda tidak perlu melihat jauh untuk mengetahui. Seperti mana-mana wartawan penyiasatan yang baik akan memberitahu anda, "Ikut wang." Jika terdapat "motif tersembunyi" atau konflik kepentingan dalam polisi kesihatan awam, ini adalah bagaimana untuk mencari mereka.

Menurut Wikipedia, "Banyak negara-negara, dan juga Pertubuhan Kesihatan Sedunia, sedang berusaha untuk mengumpul stok ubat anti-virus sebagai persediaan untuk pandemik mungkin. Oseltamivir (nama dagangan Tamiflu) adalah ubat yang paling biasa dicari, kerana ia boleh didapati dalam pil Borang ... Tamiflu pada asalnya ditemui oleh Gilead Sciences dan berlesen untuk Roche untuk pembangunan lewat fasa dan pemasaran ... Donald Rumsfeld, pemegang saham di Gilead Sciences, telah keuntungan daripada stockpiling kerajaan AS oseltamivir dalam kes wabak influenza. "

Peter Kang melaporkan di laman web Forbes, dalam satu artikel bertarikh 02.01.06, yang "pemasaran rakan kongsi Gilead Roche dilaporkan 2005 Tamiflu jualan sebanyak $ 1.2 bilon dengan kira-kira separuh daripada jumlah yang berkaitan dengan penyimpanan stok pandemik."

Ia tidak akan mengejutkan sesiapa yang telah cukup dikaji bidang kesihatan alternatif untuk mengetahui bahawa syarikat-syarikat farmaseutikal, dan pemegang saham mereka, membuat keuntungan yang besar kerana takut kepada pandemik. Walaupun ia mungkin pergi terlalu jauh untuk mencadangkan bahawa ketakutan ini sebenarnya didorong oleh kepentingan-kepentingan korporat, ia sudah pasti tidak dapat dinafikan bahawa ketakutan adalah sangat baik untuk keuntungan mereka.

Apa juga terkenal penyelidik tersebut adalah bahawa terdapat bahan berkesan semulajadi yang anda boleh gunakan untuk membina pertahanan anda dengan tujuan untuk mencegah virus selesema babi, dan kebanyakan orang lain, daripada menjangkiti anda, dan orang yang anda sayangi. Terima kasih kepada Internet, anda kini mempunyai akses kepada maklumat mengenai selamat, ubat alternatif kos rendah yang boleh membantu anda mengelakkan selesema babi, dan juga melindungi anda daripada menghairankan "Pelbagai jenis patogen, termasuk virus, bakteria dan parasit."

Saya menggalakkan anda untuk melakukan penyelidikan anda sendiri untuk mencari maklumat yang boleh memberi kuasa kepada anda untuk mengambil alih pilihan penjagaan kesihatan anda sendiri. Penawar terbaik kepada media dipupuk histeria adalah pengetahuan yang tepat tentang semua alternatif anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar