Kuku jari kaki Kulat Pemulihan - The Best Tips Untuk Menyembuhkan kuku jari kaki Kulat

Kuku jari kaki Kulat Pemulihan - The Best Tips Untuk Menyembuhkan kuku jari kaki Kulat

Tips terbaik untuk menyembuhkan kulat kuku jari kaki adalah amalan kebersihan yang betul dan penjagaan kaki, mendedahkan kuku kepada cahaya matahari, udara segar dan biarkan kaki kering sepanjang masa. Jangkitan kulat kuku jari kaki amat mudah berjangkit dan boleh menjangkiti kuku kaki berganda pada masa yang sama. Jika anda melihat tanda-tanda yang pertama, tempat putih hampir di pinggir kuku, ikuti tips ini dan menggunakan topikal kaki kuku kulat ubat dengan minyak semula jadi dan bahan-bahan. Faktor-faktor risiko untuk kulat kuku jari kaki termasuk umur, jantina, keadaan kerja dan masalah kesihatan.

Kuku kaki rosak atau trauma juga terdedah kepada jangkitan. Untuk mengelakkan ia merebak atau menangkap jangkitan, anda perlu memakai terompah getah atau flip flop di tempat-tempat seperti kolam renang awam, mandi awam dan bilik persalinan dan bilik mandi berkongsi. Jangan berkongsi manicure atau pedicure kit, jangkitan kulat kuku jari kaki boleh merebak melalui penggunaan un-disterilkan gunting atau fail kuku.

Elakkan salon kuku atau membawa kit anda sendiri untuk salun dan menjauhkan diri daripada perkhidmatan spa kaki. Kulat kuku jari kaki tumbuh di gelap, lembap dan lembap tempat-tempat seperti bahagian dalam kasut, ia adalah penting bahawa kasut yang patut yang betul dan pengudaraan yang baik. Pakai kasut kaki terbuka atau jenama yang membolehkan udara masuk. Pakai sarung kaki yang mengekalkan kelembapan daripada atau menyimpan sarung kaki ganti berguna. Jangan berkongsi tuala, flip flop, terompah atau kasut dengan orang lain. Ingat untuk menyimpan kuku pendek, bersih dan kering sepanjang masa.

Menyembuhkan kulat kuku jari kaki mengambil masa yang lama, rupa yang kuku yang sihat lagi hanya terbukti apabila kuku jari kaki yang telah menjadi terlalu besar kulat. Kesabaran dan ketabahan adalah tips yang terbaik untuk mengubati jangkitan kulat kuku jari kaki. Mengikuti tips ini terbaik untuk menyembuhkan kulat kuku jari kaki juga merupakan pencegahan daripada berulang jangkitan kulat kuku jari kaki.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar